Alla inlägg under oktober 2013

Av F Anonymous - 29 oktober 2013 22:39

Det är väldigt lite uppdatering just nu, vilket är lite tråkigt. Men för en gångs skull, på väldigt länge så kan jag rikta tankarna åt ett annat håll och vara lycklig. Det är väldigt skönt och det kom verkligen lägligt, jag har vart så nere senaste tiden pga utredningen och att de inte händer så mycket. Så ja, det är väldigt skönt att kunna släppa de tankarna för stunden, självklart blir jag påmind om det ständigt men det är lite lättare när jag vet att jag har något så stort att se fram emot som vårat bröllop. Man och hustru, jag smakar på orden hela tiden och det smakar så gott :]

Vi är i full gång med planering av bröllopet så hjärnan har ganska fullt upp, underbart!

Men, jag kan inte låta bli att tänka på och skicka en massa styrkekramar till http://jakteneftertotallycka.blogspot.se vår värld är verkligen orättvis!

Av F Anonymous - 25 oktober 2013 22:08

I maj blir vi man och hustru!!!

Vi har vart förlovade länge men idag, imorse, överraska han mig ordentligt. Vi ska gifta oss, jag är så lycklig så jag bara vill skrika rakt ut! Min älskade blivande man!!!

Av F Anonymous - 24 oktober 2013 18:49

Idag är en sån dag som jag skulle vilja ha någon att prata och diskutera med, lätta på känslor och tankar. Men fästmannen jobbar som de flesta andra idag. Det är otroligt mycket som cirkulerar i huvudet..

Jag har många gravida i min närhet, mycket gravidprat osv. Har fått flera kommentarer utslängda i ansiktet av människor som vet men inte tänker sig för, för som gör det väl inte med avsikt att vara elaka? Det har jag svårt att tro.

Nej men det är bara en av de dåliga dagar som besöker en emellanåt, den sista tiden har det blivit allt fler sådana. Och jag verkar vara i en känslig period eller något också för den delen..

Jag har inte känt tidigare att det har vart jobbigt att gå till jobbet pga vår situation, men nu börjar det kännas riktigt jobbigt och jag vet inte hur jag ska komma ur denna svackan, är det en svacka?

Av F Anonymous - 23 oktober 2013 21:30

Av F Anonymous - 20 oktober 2013 22:05

Lite nyfikenhet! Ni som gjort/gör IVF osv på Sahlgrenska, hur länge fick ni vänta från de att remiss skickades tills ni fick kallelse till IVF?

Märks det att jag börjar bli otålig? ?

Av F Anonymous - 20 oktober 2013 17:10

Jag är väldigt splittrad just nu, det är många tankar som rör sig och jag skulle behöva lite tips från er som går igenom eller har gått igenom samma sak.

Det är så att jag har gått en utbildning som jag drömt om så länge och är mitt uppe i att starta upp ett företag som jag kommer vara ensam i, jag har länge känt och tänkt att jag måste leva ut mina drömmar och att jag inte ska struta i dom bara för att vi förmodligen kommer gå igenom IVF och inte vet alls när bebis kommer. Jag kan ju inte bara sluta leva för att vi går igenom det.

Jag har vart så säker på att jag ska starta företaget och ta det som de kommer, men nu har jag börjat tveka. Är det dumt att starta upp det OM jag blir gravid mitt i allt? Hur hanterar jag det då? Jag vill inte pausa företaget och inte heller kursa det. Är det någon som vet hur man löser det med ett nystartat företag som dessutom inte går i vinst de första året/åren + bebis på det?

Detta är något jag så gärna vill och ska jag starta så måste jag göra det inom de närmsta månaderna då jag har fått ett erbjudande på lokal. Kom gärna med era tankar, idéer, tips och erfarenheter. Är väldigt tacksam om ni vill dela med er!

Av F Anonymous - 19 oktober 2013 13:34

Det låter kanske konstigt, men jag längtar tills jag fått gjort spolningen. Jag vet inte vad jag hoppas på, för mig känns de som att de är helt omöjligt med spontan graviditet då jag aldrig blivit gravid varken under de år jag levde med mitt ex eller nu med min kära fästman. Och då handlar de om sammanlagt nästan åtta år.

Ni som läste min förra blogg läste nog om att jag hade haft misstänkt MF, läkaren sa att de fanns tecken på det men att det inte gick att säga på rak arm?! Såhär i efterhand är jag säker på att det inte var det, just pga att jag fått sådana blödningar gång på gång nu och förmodligen är det cystan som ställer till det.

Jag har alltid haft regelbunden mens men nu kommer den precis när den känner för det, fast alltid försenad. Oregelbundet! Skulle inte förvåna mig om den kommer jätte sent nu när jag väntar på den, för att få göra spolningen. Men vi får se, jag är otålig!

Av F Anonymous - 17 oktober 2013 17:15

När fästmannen kom hem från jobbet hade han redan fått samtalet från Dr S, han skulle ringa mellan 15-16 men det blev tidigare. Hur som helst så hade han skickat iväg en remiss till gynmottagningen, så fort mensen kommer så blir det spolning. Eller han sa äggledarundersökning till fästmannen och jag frågade om han menade spolning, de visste han inte. Så jag antar det, eller har jag fel? Någon som vet?!

Presentation

Jag är en 25 årig tjej som tillsammans med min kära sambo befinner oss i IVF träsket, det här är min ventil och här kan ni följa vår kamp mot det efterlängtade lilla pyret.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards