Alla inlägg under februari 2014

Av F Anonymous - 7 februari 2014 13:56

Jag har precis pratat med Fertilitetscentrum på Calanderska i Göteborg. Eftersom vi aldrig fick någon som helst information om vad som skulle ske när man gör en fertilitetsutredning så visste vi inte hur mycket vi hade kvar av vår utredning idag.

Men efter att ha pratat med Carlanderska så visade det sig att det bara är spolningen kvar, vilket känns så otroligt skönt. Vi kommer att göra spolningen privat och det kommer kosta oss 2500:-, inte så farligt ändå. Jag betalar hellre än att vänta! Det tror jag alla som har möjligheten gör.

Men en fråga, känner mig dum som undrar men jag har ju inge utforskat detta så mycket. Om man gör en fert.utredning privat, så kan man väl göra IVF via landstinget sen?

Just nu har vi inte råd att betala för ett tre pack, när vi har bröllopet som kostar. Mitt hopp har stigit lite, nu skulle jag bara behöva få bekräftat att jag har rätt när jag tänker att vi kan göra ivf via landstinget sen.

Av F Anonymous - 7 februari 2014 10:21

Jag ringde för tredje månaden i rad idag, för att få tid för spolning. De säger alltid att de ringer när de får en tid, idag sa hon "ring nästa månad denna gången blir det inget".

På allvar? Jag orkar inte med detta. När hon sa det bröt jag bara ihop i telefonen, jag uttryckte hur jobbig väntan är. Hon sa då att vi kan söka oss privat om vi inte vill vänta. Lätt när man har ett bröllop som kostar pengar. Hon sa också att hon bokat in en tjej idag som vänta i 8 månader? 8 jävla månader för en äggledarspolning??? Jag bara skakar! Hur ska jag orka vänta så länge?

Av F Anonymous - 1 februari 2014 20:33

Som vanligt, ingenting. Fick inget samtal sist gång jag ringde gyn heller.. Jag undrar om dom glömmer bort en ibland. Spolningen känns långt borta och jag känner inte mycket hopp längre. Väntan har blivit för lång!

Jag väntar på att kunna ringa dom för tredje gången, då har det gått ca 4 månader sedan remissen skickades. 90 dagar säger vårdgarantin att de ska ta som max från de att de fått remissen, men nä... hur får man igenom det?

11 dagar över tiden idag. Kan jag ens få över tiden?! Hade min cykel vart som innan så ja, men nu? Totalt jävla oregelbunden. Vet ni vad det värsta är då? Att förhoppningarna byggs upp när man tror att man gått över tiden, man hoppas att det tagit sig och lika jäkla korkad känner man sig varje gång man ser blodet! Hur kunde man ens hoppas eller tro något? Hur dum får man bli. Man känner sig otroligt dum och korkad!!

Svag mensvärk i några dagar men bara korta stunder till och från :/ ömma boobs också för den delen, inget ovanligt. Matt!!

Presentation

Jag är en 25 årig tjej som tillsammans med min kära sambo befinner oss i IVF träsket, det här är min ventil och här kan ni följa vår kamp mot det efterlängtade lilla pyret.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards