Alla inlägg under april 2015

Av F Anonymous - 21 april 2015 18:46

Ja, mycket frågor just nu! Jag har ju misstänkt endometrios men ingen diagnos, jag är så osäker på om jag vill göra en titthålaop. eftersom den kan skada äggstockarna och i sig orsaka ofrivillig barnlöshet... ja, så därav har jag inte gjort en operation än. Vill ju inte minska chanserna ännu mer, som att de inte vore illa nog redan!

Nu till frågan, kan man få behandling dvs smärtstillande trots att man inte fått diagnos än? Har smärtor allt oftare och ni som har det vet hur illa det kan vara, jag blir sängliggande, orörlig, ena stunden frossa andra stunden genomblöt av svett. Det svartnar för ögonen och har flera gånger vart ett ögonblick från att tuppa av, illamående och kräkningar av smärtorna. Olika receptfria läkemedel hjälper inte på mig! Så, är det någon som fått starkare smärtstillande utskrivet trots att ni inte fått någon diagnos än?

Av F Anonymous - 4 april 2015 21:25

Vi har haft en riktigt lång paus från allt, ca ett år. Det har hänt mycket under året och efter bröllopet braka jag rätt in i väggen, så pausen har vart välbehövlig och ett måste.

Jag tror att en av anledningarna till att jag gick in i väggen var just allt detta med utredningen. Sen finns det såklart mer som spelat en stor roll i det hela. Men med extremt dåligt bemötande från landstinget så var det droppen för mig.

Tiden går, snart 27 år. Den biologiska klockan tickar, man vet inte hur lång tid det kan ta innan det händer nått.. Om det händer nått!

Så i sommar är tanken att vi ska boka in oss hos carlanderska i Göteborg, fixa allting privat. Frågan är nu om vi kommer behöva göra om hela utredningen med tanke på tiden som gått?! Alla prover och tester kan ju inte gälla hur länge som helst, eller? Det hade ju vart skönt om vi bara behövde göra äggledarspolningen som är det vi inte gjort än, men jag är tveksam. Vi ska såklart ringa och höra, men om det är någon som vet så dela gärna med er :)

Presentation

Jag är en 25 årig tjej som tillsammans med min kära sambo befinner oss i IVF träsket, det här är min ventil och här kan ni följa vår kamp mot det efterlängtade lilla pyret.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards